
Edukacja XXI wieku. Praktyczna skrzynka z narzędziami to pierwsza z cyklu konferencji, organizowanych przez Fundację Spark Academy, których celem jest propagowanie wiedzy o innowacyjnych metodach dydaktycznych i wychowawczych, umożliwiających osiąganie celów Edukacji XXI wieku.
Wydarzenie odbyło się 22 listopada 2019 roku w Szkole Podstawowej Spark Academy w Poznaniu i przyciągnęło ponad 80 uczestników z całego kraju.
W ramach wydarzenia przygotowaliśmy szereg wykładów i warsztatów przeprowadzonych przez 15 znakomitych naukowców i praktyków związanych z procesem edukacji i reprezentujących na co dzień Fundację Spark Academy oraz najlepsze polskie uczelnie.
> Program konferencji zorganizowanej w 2019 roku <
Konferencja miała formułę pozwalającą na indywidualny dobór ZAJĘĆ WYKŁADOWYCH spośród trzech głównych paneli tematycznych:
- W panelu DYDAKTYKA omawialiśmy zagadnienia dotyczące nowych technologii w nauczaniu, neurodydaktyki, ewaluacji procesu uczenia się oraz pracy metodą edukatoriów/warsztatów jako alternatywy dla standardowych lekcji.
- W panelu WYCHOWANIE podzieliliśmy się praktykami wspierającymi rozwój osobisty ucznia (tutoring) oraz rozwiązaniami, które zapraszają do przejęcia odpowiedzialności przez ucznia (kręgi naprawcze, pozytywna dyscyplina). Rozmawialiśmy także o kompetencjach, które powinien mieć nauczyciel, aby efektywnie wspierać ucznia w wyzwaniach, jakie stawia współczesny świat.
- W panelu OCENIANIE podjęliśmy dyskusję nad alternatywą dla standardowych ocen liczbowych. Opowiedzieliśmy o wykorzystywanej w naszych szkołach pracy na celach oraz systemie, który taką pracę ułatwia. Podnieśliśmy także temat oceny z zachowania oraz wolnych projektach uczniowskich w edukacji wczesnoszkolnej.
Uczestnicy wzięli też udział w WARSZTACIE “KOMPETENCJE 2030”, którego celem było wypracowanie listy umiejętności pożądanych w dorosłym życiu. Konferencja była pierwszym, bardzo udanym krokiem do stworzenia cyklicznych spotkań z praktykami procesu edukacyjnego. Planujemy kolejne spotkania, o charakterze zarówno wykładowym, jak i warsztatowym, wierząc, że wpiszą się one na stałe w ogólnokrajowy proces zmian polskiej edukacji.